Ha mindent jól csináltunk, akkor hiba nélkül felmegy.
Töltsük le a RAR fájlt. (ebbe benne van minden amire szükségünk van!)
Ha „sajnos” törölték a rar fájlt akkor töltsük le az amxx és sma fájlokat.
Az amxx –et másoljuk a „\cstrike\addons\amxmodx\plugins” mappába.
Az sma –t pedig a „\cstrike\addons\amxmodx\scripting” mappába.
Ezután nyissuk meg a \cstrike\addons\amxmodx\configs\plugins.ini fájlt.
A végére Enterekkel tördelve kell a pluginokat beírni. (esetünkben: amx_login.amxx)
Ugyanebben a mappában (config) hozzunk létre egy loginusers.ini fájl a jegyzettömb segítségével.
Ebbe írjuk bele ezt:
"felhasznalonev" "jelszo" "abcdefghijklmnopqrstu"
Felhasznalonev = bejelentkezéshez való felhasználónév
Jelszo = bejelentkezéshez való jelszavad
Abcde….. = engedélyek:
a - Immunitás (Nemtudnak kickelni/bannolni/megütni/megölni és más parancsot rajtad alkalmazni)
b - Foglalás (Csatlakozhatnak a fenttartott helyekhez)
c - Kirugás parancs
d - Bannolás és annak feloldása parancs
e - ütés és megölés parancs
f - Mapváltó parancs
g - Cvar parancs (Nem minden cvar lesz elérhető)
h - Configok parancs
i - színes írás parancs
j - Szavazas letrehozasa parancs
k - sv_password parancs használata (by amx_cvar parancs)
l - amx_rcon parancs használata (by amx_cvar parancs)
m - egyéni szintek A (További bővitmények)
n - egyéni szintek B
o - egyéni szintek C
p - egyéni szintek D
q - egyéni szintek E
r - egyéni szintek F
s - egyéni szintek G
t - egyéni szintek H
u - Admin menü használata
z - Felhasználó (nem admin)
Ezzel meg is lennénk egy pluginnal. Az oldalon minden plugin-nál van leírás mit hova kell másolni és írni.
4.2 Szerver beállítások.
A pályákat (mapokat) ugyanúgy a \cstrike\maps\ mappába kell másolni. Esetünkben: C:\szerverem\cstrike\maps\
Ezután nyissuk meg a \cstrike\addons\amxmodx\configs\maps.ini –t és írjuk bele a pályánk nevét KITERJESZTÉS NÉLKÜL!
Innen törölhetünk is, ami netán nem kell.
Nyissuk meg a server.cfg fájlt a jegyzettömbbel vagy tetszőleges szövegszerkesztővel.
Itt található \cstrike\server.cfg . Esetünkben: (C:\szerverem\cstrike\server.cfg)
Szerintem mindent töröljünk ki!
Én ezeket a cvar okat használom és ezeket ajánlom mindenkinek:
sv_maxspeed 320
mp_timelimit 20
log on
mp_friendlyfire 0
mp_limitteams 2
mp_flashlight 1
mp_buytime 2
mp_c4timer 45
mp_roundtime 2
mp_freezetime 4
mp_startmoney 3600
mp_decals 30
mp_footsteps 1
mp_autoteambalance 1
sv_maxspeed 320
sv_timeout 240
sv_allowdownload 1
sv_allowupload 1
sv_netsize 0
sv_alltalk 1
sv_gravity 800
sv_voiceenable 1
mp_chattime 3
mp_forcechasecam 1
mp_mapvoteratio 0.6
allow_spectators 1
decalfrequency 30
sv_maxrate 20000
sv_minrate 14000
sv_maxupdaterate 101
sv_minupdaterate 60
sv_downloadurl "http://dl.dropbox.com/u/27931843/cs16pub/cstrike/"
sv_cheats 1
sv_lan 0
exec listip.cfg
exec banned.cfg
map de_dust2
Leírás:
hostname "Ide ird ami lesz a szerver neve"
sv_contact " ide ird az email cimed ahol elérhetö lesz az admin "
sv_region Hungary (ide ird a régiot ahol fut a szerver)
sv_password "jelszo" - a szerverre való belépéshez szükséges jelszó
rcon_password "jelszo" - ez az rconhoz szükséges jelszót határozza meg, mellyel adminként tevékenykedhetsz a szerveren (ne add tovább senkinek)
mp_timelimit 20 - egy mapon eltöltött idő (percben)
mp_friendlyfire 0 - a cspatodat is sebezheted be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_limitteams 2 - megahtározza, hogy egy csapat hány fővel lehet több, mint a másik
mp_flashlight 1 - lámpák engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_buytime 0.5 - vásárlásra felhasználható idő
mp_roundtime 5 - egy kör időtartama (percben)
mp_tkpunish 0 - TK büntetés be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, TK-zó következő kör elején meghal; 0=kikapcsolva, nincs büntetés)
mp_c4timer 45 - a bomba élesítése és felrobbanása között eltelt idő (másodpercekben)
mp_freezetime 6 - kör eleji idő, mely alat csak vásárolni lehet, mozogni nem (másodpercekben)
sv_aim 0 - célzás-rásegítés be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
pausable 0 - kliensek jogának szabályozása a játék szüneteltetésére (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
log on - logolás be -és kikapcsolása (on=bekapcsolva, off=kikapcsolva)
mp_logmessages 1 - - üzenetek logolásának be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_decals 30 - maximálisan megjeleníthető logók és vér/fegyver nyomok
mp_startmoney 800 - kezdő összeg
mp_maxrounds 0 - maximálisan lejátszható kör adott mapon az mp_timelimit által meghatározott időn belül
mp_winlimit 0 - maximálisan megnyerhető kör adott mapon az mp_timelimit által meghatározott időn belül
mp_footsteps 1 - lépéshangok be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_autoteambalance 1 - automatikus csapat erőkiegyenlítés (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_maxspeed 320 - kliensek maximális mozgási sebessége
sv_timeout 240 - az idő, ami után bontja a szerver a játékossal a kapcsolatot (ha nem csinál semmit, kifagy, stb.)
sv_cheats 0 - csalások be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_airmove 0 - levegőben mozgás szabályozása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_airaccelerate 10 - levegőben mozgás sebessége
sv_lan 0 - szerver típusának meghatározása (1=LAN szerver, 0=Internetes szerver)
sv_allowdownload 1 - szerverre feltöltés engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_allowupload 1 - szerverről letöltés engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_netsize 0 - a maximális hálózati adatcsomag méretet határozza meg (0=automatikus)
sv_sendvelocity 1 - komplex decal és fizikai rendszer be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_alltalk 0 - játék közbeni kommunikáció szabályozása (1=mindenki hall mindenkit, 0=csak az elő csapattársak hallják egymást)
sv_gravity 800 - gravitáció mértéke
sv_filterban 1 - az IP cím alapján történő bannolást szabályozza (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_voiceenable 1 - hangkommunikáció be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_chattime 3 - a mapváltások között várakozási idő (másodpercekben)
mp_autokick 0 - a TK-t elkövető mozdulatlan játékosokat automatikusan kirúgja (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
mp_hostagepenalty 0 - meghatározza, hogy hány túsz megölése után rúgja ki a szerver a játékost
mp_forcechasecam 0 - a megfigyelés szabályozása (1=bekapcsolva, 0=nincs korlátozás)
mp_fadetoblack 0 - megfigyelés be -és kikapcsolása (0= nincs hatással a játékra; 1=a játékos képernyoje az új körig elsötétül)
mp_playerid 0 - célkereszt infók szabályozása (0=a játékosok minden infót látnak csapatszínekkel; 1=a játékosok látják saját társaik infóját és a túszokét színekkel; 2=nincsenek infók)
mp_mapvoteratio 0.6 - mapváltáshoz szükséges szavazatmennyiség (%-ban)
allow_spectators 1 - játékon kívüli megfigyelők engedélyezése (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
decalfrequency 30 - logók megjelenítésének szabályozása (másodpercekben)
Állítsunk be egy laggmentes szervert:
sv_maxrate 20000 - megengedett legnagyobb sávszélesség a szerveren
sv_minrate 14000 - megengedett legkisebb sávszélesség a szerveren
sv_maxupdaterate 101 - meghatározza, hogy hányszor kap információt a felhasználó a szervertől percenként maximálisan
sv_minupdaterate 60 - meghatározza, hogy hányszor kap információt a felhasználó a szervertől percenként maximálisan
4.3. Egyéb, ajánlott értékek (csak saját felelősségre használhatóak, nem megfelelő használat esetén nagy LAG-ot okozhatnak):
sv_unlag 1 - lagkompenzáció be -és kikapcsolása (1=bekapcsolva, 0=kikapcsolva)
sv_maxunlag 0.35 - bekapcsolt lagkompenzáció érték esetén a lag ellensúlyozásának mértéke
4.4. Opcionális a következő beállítás, de nagyon fontos lehet:
A szervernek meghatározható, hogy a letöltendő fájlokat ne a szerverről töltse a kliens gépére, hanem egy weboldalról, ami így sokkal gyorsabb lehet:
sv_downloadurl '' '' ide a host-tól kell elkérni az url-t hogy a szervereden működjön a gyors letöltés.
Ami kellett bemásoltuk vagy beleírtuk, utána mentsük el.
5. Szerver elindítása
Két módon indíthatjuk el szerverünket.
Először is lehet egyszerűen hlds ből (kétszer katt stb..) , de cmd vel talán egyszerűbb és azzal beállíthatjuk, hogy a server.cfg –t használja.
5.1 Indítás hlds-ből.
Indítsuk el a \hlds.exe –t. Esetünkben: C:\szerverem\hlds.exe
Game = Melyik játék, egyszerre többet is lehet egy mappába letölteni.
Server Name = Szerver neve, tetszőleges….
Map = Pálya, válaszd ki a neked tetszőleges pályát..
Network = Hol legyen elérhető a szerverünk –Lan vagy – Internet
Max. players = Férőhely, max játékos
UDP Port = Állítsunk be egy tetszőleges nyitott portot
RCON Password = Állítsunk be egy tetszőleges jelszót, hogy majd játék közben is tudjunk módosítani beállításokat.
Secure (Valve Anti-Cheat) = Szerver védelem csalók (cheaterek: aim, wh, speed, norecoil, stb..)
Ezután kattintsuk a „Start Server”-re
Itt nagyon egyszerűen tudunk beállításokat végezni, bannolni, kickelni, újraindítani a szervert, de ezt akár cmd –vel is elvégezhetjük.
5.2 Szerver indítása CMD-vel
Hozzunk létre egy szöveges dokumentumot a gyökérkönyvtárba, esetünkben: C:\szerverem\
(Oda ahol van a hlds.exe)
Neve: inditas Kiterjesztése: .cmd (inditas.cmd)
Akkor ezt nyissuk meg a jegyzettömbbel.
Írjuk bele az alábbiakat:
hlds.exe -console -game cstrike -autoupdate -port 27094 +maxplayers 20 +map de_dust2 +exec server.cfg
-
console = Konzol-kezelés
-
Game = Játék
-
Cstrike = Counter Strike 1.6
-
Autoupdate = ha elérhető új frissítés akkor töltse le automatikusan
-
Port = itt állítsunk be tetszőleges portot Fontos: 5 számjegy
-
Maxplayers = maximális férőhely (max 32)
-
Map = pálya (csak létező pályát adj meg, mert galibát okozhat ha rosszul adod meg)
-
Exec server.cfg = saját beállításaink használata, ide több cfg-t is be
Ezután nyomjunk egy mentést!
Indítsuk el dupla kattintással az „inditas.cmd”-t.rakhatunk
Itt beírhatunk parancsokat:
-
stop = szerver leállítása
-
restart = szerver újraindítása
-
start = szerver indítása
-
player list = játékosok
-
config = konfiguráció
-
…
- Ha egy hálózaton belül szeretnél játszani, akkor az ip: 192.168.1.102:port amit beállítottál pl (192.168.1.102:27015)
- Ha rendesen interneten keresztül szeretnél akkor először létre kell hoznod egy portot, vagy is meg kell nyitnod. Pl 27015 . Routereden, tűzfaladon.
Ezután elindítod a szervert és a saját ip-d mellé kirakod másolod a portot. Fontos, hogy az ip és a port között kettőspont legyen!!
6. Hamachi
Töltsük le a hamachi.msi –t és telepítsük.
Hozzunk létre egy felhasználót. Aki szeretne ezen keresztül a szerveredre csatlakozni , annak ugyanígy telepítenie kell a hamachi-t.
Ha ezzel megvagyunk akkor „Hálózat”, „Új hálózat létrehozása”.
Itt jelszóval is levédhetjük, hogy ne tudjon akárki csatlakozni ránk!
Aki csatlakozni akar egy hálózathoz annak „Csatlakozás meglévő hálózathoz”
Ha csatlakoztak hozzád, akkor indítsd el a szervert.
Az 5.1 el kezdődő ip-re kattints jobb klikkel és „ipv4 cím másolása” ezt illeszd be a jegyzettömbbe, utána írj egy kettőspontot és a portot amin indítottad a szervert.
Azután küldd el neki az egészet ip + : + port és mehet a játék.
Figyelem:
Ha belépsz a játékba, ne a Favorite-s be másold az ip-t. Hanem, mikor bejött a menü, nyomd meg a nullát (ne a numerikus billentyűn). Bejön a konzol. Ide üsd be: connect ip : port
Pl: connect 5.119.130.111:27015
Nyomj egy entert és csatlakozik is a szerverhez.